Blåbär

Meja vaknade tidigt idag så vi tog en morgonpromenad kl 8.15. Härligt, rofyllt, tyst och svettigt!!! Det blev 5 km i snabbt tempo och sedan väntade gröten. Detta måste göras om:)
 
 
Jag och barnen drog iväg och plockade blåbär. Jag sa till Ville att han skulle bestämma hur länge vi skullle plocka. Det blev 40 min. Meja plockade men det kom nog mer i munnen än i skålen:)
Väl hemma gjorde vi blåbärsylt av bären till gröten imorgon.
Receptet:
4dl bär
1 dl syltsocker
½ dl vatten
2 tsk vanlijsocker
 
Detta kokas ihop och hälls på burkar!
 
 
 
Eftermiddagen har vi gjort färdigt med alla vinbärsbuskar och krusbärsbuskarnas ram. Vi passade på när vi var i närheten så tog vi ner gärdsgården och eldade upp den. Mysigt med brasa vid sjökanten. Jag tog även ett kvällsdop innan vi nu kröp in i huset för nattläggning och vila!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fixsandra.blogg.se

Bloggen handlar om att överleva vardagen med jobb, man, två barn, träning och ett ständigt behov av att fixa saker och att vara i centrum!

RSS 2.0