Hemma igen o allt det innebär

Resan hem var snabb men mycket lååååånga väntetider. 2 timmar på Tallinn flygplats. 5 timmar på Arlanda o sen kom vi hem;)
Hemma väntade 2 trötta febriga barn som snabbt kom i säng.
Imorse vaknade Meja upp kl 06 med 39,8 i feber o så ont i halsen så hon inte orkade svälja vatten. Hon somnade om o jag åt frukost. Ringde in till vårdcentralen o fick komma in på 20 min. Panik!!! Jag skulle sjunga på begravning kl 11 o skulle öva från kl 9,30. Nu fick jag tid kl 9. Oj oj oj!
I svarta kläder, kasta ner noter, smink o kan:) Säga till Ville att klä sig o ytterkläderna. Ringa mamma o be henne möta mig på sjukhuset. Försöker sen väcka Meja som vägrar öppna ögonen o är som en trasdocka när jag lyfter henne. Nu känner jag ännu mera PANIK!!!
Lägger Meja i Villes knä när jag sätter på mig ytterkläderna o hon faller ner på golvet i en liten hög. Nu full fart upp o jag träffar världens otrevliga pedagogiska läkare som hela tiden ber Meja vara tyst så hon kan prata med mamma.
Arg som ett bi tog jag stegen till labbet o nu var min mamma där. Så efter halsprov o stick i fingret drar jag till kyrkan.

En halvtimme sen o snabb repetition med huvudet på annat håll. Var det dags att sjunga vackra sånger på en begravning. Det gick bra o alla var nöjda ( mitt i deras sorg) :(

Väl tillbaka var det att hämta penicillin för Meja har öroninflammation på båda öronen o streptokocker i halsen. Hela dagen har hon sovit o inte sagt ett ord. Slö, vit, hostig o röda ögonen. Stackars liten!!!!

Nu på kvällen har hon fått i sig 3 tuggor av mat, medicin o massa vätska så nu sover hon för natten o mamma Sandra hoppas på en friskare o lugnare dag imorgon;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fixsandra.blogg.se

Bloggen handlar om att överleva vardagen med jobb, man, två barn, träning och ett ständigt behov av att fixa saker och att vara i centrum!

RSS 2.0