Härliga barn

Idag var jag på barnhemmet kl 08,30 o träffade underbara föreståndaren Kärt o hennes personal. Jag fick träffa barnen o dessa smala välfyllda lekrum o sen var det dax för mannagrynsgröt frukost o tallrikar ställdes fram till oss oxå:)
Vi delade in barnen i 2 ålders grupper o en halvtimme var dansade vi. Det var otroligt svårt att inte få uttrycka sig i ord o förtydliga dansstegen. Men det är just det jag undersöker i mitt examensarbete;) Efter 1 timme rann svetten o glädjen i rummet kan ej beskrivas. Två barn fann mig o jag dem direkt. Charmiga underbara barn som hittar varje litet tillfälle för att vara nära.
En kille behövde vinteroverall o vinter skor så vi tackade för stunden o begav oss in till stan för lunch o letande efter barnoverall. Inte det lättaste när ALLA affärer har tagit fram vårens kläder. Men till slut hittade vi det o begav oss tillbaka fast denna gång med presenter till alla barnen.
Kl 15,30 var vi framme o presenterna öppnades med stor glädje o kramar. Vi körde ett nytt dansklass på 45 minuter o sedan visade de mig olika sång/ dans ramsor. Underbart!!
Vi överlämnade vinterkläderna till en mycket gammal dam som hade vårdnaden över denna 4 åriga kille o hon grät av lycka! Känns skönt i hjärtat att kunna hjälpa barn!
Några timmar senare ligger jag nu o sängen på hotellet o är helt slut av alla intryck o glädje dessa människor ger.
En MYCKET VIKTIG O HÄRLIG DAG!!



Kommentarer
Maria W

Underbart Sandra! Blir varm i hjärtat <3 Stor kram till dig!

2013-02-27 @ 22:11:51
Anna F

Finaste finaste Sandra! Du är helt fantastiskt! Sprider alltid sån glädje, kärlek och värme! Detta du nu gjort är verkligen stort! Kramar å kärlek tillbaka till dig!!!

2013-02-27 @ 22:17:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fixsandra.blogg.se

Bloggen handlar om att överleva vardagen med jobb, man, två barn, träning och ett ständigt behov av att fixa saker och att vara i centrum!

RSS 2.0