Sista veckan

Sista veckan på semestern men det gör inget:)
Det ska bli härligt att hitta rutiner, inte minst för barnens skull, men även få sätta igång att arbeta och utveckla dansen i min stad. Jag har bytt arbete och är därför extra taggad. Men allt detta gör vi nästa vecka!
Idag har jag hunnit klippt gräset och rensat alla rabatterna.
Min underbara vän Moa rekommenderade mig att göra rosbladsgele och det har jag testat idag! Fint och lätt att göra. Har inte smakat än men jag lägger ut recepetet ifall någon blir sugen.
 
2 dl vatten
2dl rosenblad, hårt sammanpressade
2 dl syltsocker
 
Vatten och rosenblad kokas i 5 min. Sila därefter bort alla blad och koka upp vattnet tillsammans med socker i 5 min. Därefter häll på burkar!
 
 
 
Jag har även idag börjat förbereda oss inför skol och dagmamma start med att beställa hem ryggsäckar och nappar.  Jag betäller nappar på namnnappen.se. Perfekt att ha nappar med namn det  blír mer personligt och lättare för dagmamman att hålla reda på. Rekommenderas STORT!!
 


Kommentarer
Jessie

Tack för napp-tipset!! Har beställt 6 st nu!:-D

Svar: Alltid roligt att hjälpa till!!!!
fixsandra.blogg.se

2012-08-06 @ 18:22:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fixsandra.blogg.se

Bloggen handlar om att överleva vardagen med jobb, man, två barn, träning och ett ständigt behov av att fixa saker och att vara i centrum!

RSS 2.0