Snickerskakor

Idag har vi haft en härlig dag i storstaden Stockholm. Vi har lånat en super fin lägenhet av min kära vän Jessie o hennes familj. Vi har lekt i parkerna med barnen o kollat in området. Dagens fixande var inför våra underbara vänner Anna o Per som döper deras dotter imorgon o har beställt Snickerskakor inför det. Och det gör jag sååå gärna!!! Jag gjorde ca 70 st o det är super enkelt. Här kommer receptet för den som blir sugen:) 1 burk jordnötssmör 2 dl sirap 1 dl socker Detta värms samman på spisen. Rör hela tiden då det kan brännas i kastrullen. Blanda i 10 dl cornflakes ( smulor) 2 tsk vaniljsocker Smeten bäddad ut på bakplåtspapper o låt svalna. 1 st blockchoklad Smältas o bred detta över smeten. Låt kallna o skär ut bitar. Låt detta väl smakas:) Jag använde självklart glutenfria cornflakes o mörk choklad då värden har mjölkproteinallergi. Lycka till!!!!



Kommentarer
Anonym

Nämen...här vandrar man in på din blogg för första ggn och vad får man se! Ett inlägg ägnat MIG! Typ.... :-D

Hoppas at vi är hemma så vi kan UMGÅS lite oxå, nästa gång ni är i vår lägenhet! :-DDD

2012-07-29 @ 21:37:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fixsandra.blogg.se

Bloggen handlar om att överleva vardagen med jobb, man, två barn, träning och ett ständigt behov av att fixa saker och att vara i centrum!

RSS 2.0